۲ زمان طلایی عکاسی کودک و نوزاد

زمان طلایی عکاسی کودک و نوزاد

بهترین زمان برای عکاسی کودک چه زمانی است؟

کودک از بدو تولد تا یک سالگی بیشترین رشد و تغییرات ظاهری و رفتاری را دارد.
بیشترین و زیباترین عکسهای کودک هم از این سن است. اما در این یک سال، برای عکاسی از کودک ۲ زمان طلایی هم وجود دارد.
با ما همراه باشید تا در مقاله زیر این موضوع را با هم بررسی کنیم و بیابیم بهترین زمان برای عکاسی از کودک چه زمانی هست؟ 

نوزادی؛ شیرین ترین لحظه ای که میشه ثبتش کرد

بدون شک نوزادی از هر نظر بهترین زمان برای عکاسی هست. صفر تا صد یک عکس نوزاد توسط عکاس رقم میخوره بنابراین از هر نظر جای مانور داره تا بهترین عکس اون کودک بشه.

تا قبل از ۱۴ روزگی، خواب نوزاد عمیق هست و بدنش از انعطاف پذیری بالایی برخورداره.

اما باید بدونید که عکاسی نوزاد فقط و فقط زیر ۱۴ روزگی انجام میشه؛  چرا که با بیشتر شدن روز نوزاد، انعطاف پذیری و حالت جنینی بدنش به طرز چشم گیری کمتر میشه و علاوه بر اون خواب نوزاد هم سبکتر میشه. خیلی وقتها بعضی از مامان ها تماس میگیرن و میخوان از کودکشون که یک ماه داره عکس نوزادی بگیریم و وقتی میگیم که عکاسی نوزاد فقط زیر ۱۴ روز انجام میشه، میگن که کودکشون خیلی ریزه میزه هست و اصرار دارن که عکاسی انجام بشه؛ اما ما شرمندشون میشیم چون جثه و ریز و درشتی کودک تاثیری در عکاسی نداره و مهمترین چیز انعطاف و خواب نوزاد هست.

پس فراموش نکنید که وقتی نوزادتون پا به دنیا گذاشت حتما برای عکاسی وقت رزرو کنید تا بتونید این روزهای تکرار نشدنی رو براش ثبت کنید.

آتلیه عکاسی کودک و نوزاد عکس کودک عکاسی نوزاد
آتلیه عکاسی کودک و نوزاد عکس کودک عکاسی نوزاد

۹ ماهگی؛ با نمک ترین سن کودک

۹ ماهگی یکی دیگر از ۲ زمان طلایی عکاسی کودک و نوزاد است. در این سن، کودک به تنهایی و مستقل میتونه بشینه؛ توان راه رفتن نداره که از صحنه عکاسی بیرون بره و از نظر اجتماعی رشد کرده و به محرک ها پاسخ میده و اگر درست رفتار کنیم، هم نگاه و هم لبخند به دوربینش رو میتونیم ثبت کنیم.

تنها ایراد این سن این هست که کودک بعد از یک ساعت خسته میشه و نیاز به استراحت و تغذیه داره!

کودک در ۹ ماهگی به بالاترین حد بانمکی میرسه و شما دیگه در هیچ سنی نمیتونید انتظار عکسهایی به زیبایی و با نمکی عکسهای  ۹ ماهگی کودکتون داشته باشید.  برای بچه هایی که رشدشون کمی از سنشون زودتر هست این زمان میتونه کمی زودتر و قبل از ۹ ماهگی باشه. اکثر بچه ها در این سن حداقل دو تا دندونشون هم رشد کرده و میشه تم دندونی رو هم  براشون اجرا کرد.

یادتون باشه اگر رشد کودکتون زودتر از سنش هست، قبل از اینکه کودک بتونه با کمک و تکیه گاه بایسته، عکاسی رو انجام بدید.

سایر سنین

وجود این دو زمان طلایی بدین معنی نیست که در سنین دیگه نمیشه عکسهای خوبی گرفت، بلکه باید یه کم انتظاراتتون رو کم کنید و محدودیت های کوچولوهاتون رو در سنین مختلف برای عکاسی بشناسید. مثلا بعضی از والدین میخوان در سنی که کودکشون هنوز توانایی ثابت نشستن رو نداره و بعد از چند ثانیه میافته، عکس نشسته بگیرن و یا اصرار دارند از کودکی که هنوز نمیتونه به تنهایی و بدون کمک بایسته، در حالت ایستاده عکاسی بشه. سوالی که اینجا مطرح میشه اینه که خب وقتی کودک تونست بشینه و بایسته، اونوقت چه عکسی بگیریم؟

مطمعنا وقتی توی هر سنی عکس مناسب اون سن گرفته بشه نتیجه اش عالی میشه.

آتلیه عکاسی کودک و نوزاد عکس کودک عکاسی نوزاد

و اما بدترین سن برای عکاسی از کودک!

آتلیه عکاسی کودک و نوزاد عکس کودک عکاسی نوزاد

یکی از سخت ترین دوره های سنی برای عکاسی از کودکان،  دو ساله ها هستن چرا که توانایی های جسمیشون به حداکثر رسیده؛ به تنهایی میدوند و هر کاری انجام میدن و با تمام وجود مشغول اکتشاف جهان اطرافشون هستن!
 وقتی میخوایم مجبورشون کنیم توی تِم بایستن، ولو با ترفندِ بازی، بازهم راضی نمیشن یکجا بایستن و اصلا نمیشه وارد داستان بشن! شدت کنش های عصبیشون وقتی بیشتره که نمیتونن خوب حرف بزنن و منظورشون رو بیان کنند! 

اما این همیشه صد در صدی نیست و تقریبا ده درصد از کوچولوهای دوساله همکاری خوبی دارن.
هر چی از سه سالگی بزرگ تر میشن  واکنششون به دوربین مثل بزرگترها میشه و ممکنه خجالت بکشن
اما میشه باهاشون حرف زد و با بازی و داستان وارد عکاسی شد و ازشون عکس عالی گرفت. 

آتلیه عکاسی کودک و نوزاد عکس کودک عکاسی نوزاد

آلبوم رشد

اما برای کسانی که تعداد دفعات بیشتری میخوان عکس بگیرند و دوست دارن روند رشد کوچولوشون رو هم داشته باشند؛ توی هر مرحله از رشد، یه بهترینی وجود داره که میتونن یه آلبوم رشد فوق العاده داشته باشن. شما میتونید برای مشاوره عکاسی با ما تماس بگیرید و وقت عکاسی رو برای بهترین زمان رشد کودکتون رزرو کنید.  پس منتظر تماستون هستیم.

 
آتلیه عکاسی کودک و نوزاد عکس کودک عکاسی نوزاد
آتلیه عکاسی کودک و نوزاد عکس کودک عکاسی نوزاد

میتونی همین الان دکمه آبی رنگ تماس رو لمس کنی تا با ما تماس بگیری 🙂